Giuseppe Bartolomeo Chiari, attr.

1654 - 1727

The Triumph of Galatea

Oil on canvas. Relined.

85 x 107 cm / 30,5 x 42,1 in

Provenance:

Distinguished private property in Cologne.

Inherited and sold by their nephew.

Chiari was trained first by Carlantonio Galliani and later by Carlo Maratta together with Giuseppe Passeri and Andrea Procaccini. He soon became one of Maratta’s most notable workshop collaborators. He carried out his first official commission at the age of 22, decorating the side walls of the Marchionni Chapel in the Church of Santa Maria del Suffragio in Rome. Numerous commissions from Roman noble families followed, through which a number of frescoes in churches and palazzi such as the Palazzo Barberini, the Palazzo Colonna and the Palazzo Spada, altarpieces and paintings of various kinds have come down to us. In this case, Chiari was certainly inspired by Raphael's masterpiece of 1514 in the Villa Farnesina in Rome. Another version of the subject, also attributed to Giuseppe Bartolomeo Chiari, is in the Knohl Collection in the USA.

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Giuseppe Bartolomeo Chiari, zug.

1654 – 1727

Der Triumph der Galatea

Öl auf Leinwand. Doubliert.

85 x 107 cm

Provenienz:

Vornehmer Kölner Privatbesitz.

Durch Erbschaft an den Neffen und von diesem veräußert.

Chiari erhielt seine Ausbildung zunächst bei Carlantonio Galliani und später bei Carlo Maratta zusammen mit Giuseppe Passeri und Andrea Procaccini. Bald schon zählte er zu dessen bemerkenswertesten Werkstattmitarbeitern. Seinen ersten eigenen offiziellen Auftrag führte er mit 22 Jahren aus und dekorierte die Seitenwände der Marchionni Kapelle in der Kirche Santa Maria del Suffragio in Rom. Es folgten zahlreiche Aufträge römischer Adelsfamilien, durch die etliche Fresken in Kirchen und Palazzi wie dem Palazzo Barberini, dem Palazzo Colonna und dem Palazzo Spada, Altarblätter und Gemälde verschiedener Art auf uns gekommen sind. In diesem Fall ließ sich Chiari sicherlich von Raphaels Meisterwerk von 1514 in der Villa Farnesina in Rom inspirieren. Eine weitere Version des Themas, die ebenfalls Giuseppe Bartolomeo Chiari zugeschrieben wird, befindet sich in der Knohl Colletion in den USA.

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